WELCOME TO MY HOT & COOL PAGES!

THANKS 4 READING..........MUAHHHH3...

hOw tO creatE a greaT RESUME?

ELLOWWW!!!!

kekadang kite xtaw resume yg tbaik untuk d'wat kan..sO,aku share laa sket mlalui ilmu yg aku de n experience..

actually, the great resume x perlu b'jela2 panjg..coz diowg x ign bc 1 by 1 kite pye resume..blambak2 lg resume owg len yg kene semak..huhu..yg plg bek ialah simple n padat...jgn tlalu simple sgt ( cm pmalas la plaks kan )....

n s'eloknya kalo ada font or pe2 yg b'kaler..kowg print la kaler supaya resume kowg npk ekslusif sket...(jgn mlampau sgt kalerful..asalkan npk formal k..)

n lg stu lebey bek gune kertas yg mahal n kualiti sket laaa...spy diowg yakin dgn kiter..yg kter ni jns cermat, berkeperibadian n betol2 maw job tu...ehem2..

tips percuma aku gta kowg ni...taw x.

SAMPLE RESUME

Amirudin Idris Bin A.Rahim
No 42, Jalan 3b/6,
Taman Setapak Indah,
53300, Kuala lumpur

OBJEKTIF DAN MATLAMAT KERJAYA
Membina kerjaya dalam bidang khidmat pelanggan dan penyumbang kepada
pembangunan ekonomi negara dan masyarakat. Berhasrat membantu pembangunan
modal insan untuk bangsa.

MAKLUMAT PERIBADI
Nama Penuh : Amirudin Idris Bin A.RAhim
Umur : 27 tahun
Tarikh lahir : 11 Jun 1982
Bangsa : Melayu
No. K/P : 820611-01-5839
Warganegara : Malaysia

MAKLUMAT PENDIDIKAN
Institusi : Universiti Malaya, Kuala Lumpur
Bidang Pengajian : Ijazah Sarjana Muda, Teknologi Maklumat
Kelulusan : Kelas Kedua Kepujian
Tamat : Julai 2007
Institusi : Universiti Malaya, Kuala Lumpur
Bidang Pengajian : Matrikulasi
Kelulusan : Lulus
Tamat : Julai 2003
Institusi : Sekolah Datuk Abdul Razak
Bidang Pengajian : Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)
Kelulusan : Gred 1
Tamat : Julai 2000

PENGLIBATAN KO-KURIKULUM
· Ahli persatuan Kadet Bersatu Malaysia
· Pengawas Sekolah
· Ahli persatuan Bahasa Inggeris

KEMAHIRAN
· Mahir bertutur dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris
· Kemahiran menggunakan applikasi komputer termasuk MS Office (MS Word,
Excel dan Power Point)
· Tahap penulisan (Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris) yang baik

p/s : sebenarnya nk publish resume aku..tp ase segan laks..sO terima la seadanya resume ni..kire ok laa..juz kowg kene wat better than dis..ok?


CONTOH SURAT PERMOHONAN

Nurul Shuhada Mashudi
34, Jalan Cengal
Taman Cenderai
43450 Kajang

10 January 2007

Pengarah
Bahagian Sumber Manusia dan Latihan
RISDA
Jalan Ampang
Kuala Lumpur

Melalui dan salinan:
Assoc. Prof. Dr Mohd Ridzwan Abd Halim
B.Ag Sc. Program Coordinator
Department of Crop Science
Universiti Putra Malaysia
43400 Serdang

(Tel: 03-89466933 Fax: 03-89435973 h/p: 012-3317995
E-mail: ridzwan@agri.upm.edu.my )

Tuan,

Permohonan Untuk Menjalani Latihan Industri

Saya adalah seorang pelajar di Universiti Putra Malaysia yang sedang mengikuti 
pengajian bagi ijazah Bacelor Sains Pertanian. Saya telah menyempurnakan tujuh 
semester pengajian dan kini mencari tempat untuk menjalani Latihan Industri selama 
16 minggu dari 24 Disember 2007 hingga 12 April 2008.

Sukacita saya sekiranya dapat tuan menerima saya sebagai pelatih di organisasi tuan 
untuk memenuhi keperluan Latihan Industri saya. Saya telah memilih organisasi tuan 
oleh sebab saya berminat untuk berkhidmat dalam bidang pembangunan petani demi 
memajukan produktiviti pertanian. Saya percaya saya akan dapat menimba 
pengalaman dan ilmu melalui latihan di organisasi tuan.

Bersama ini saya lampirkan resume saya untuk rujukan tuan. Saya amat berharap atas 
penerimaan pihak tuan .

Sekian, terima kasih.
Yang benar,
(Nurul Shuhada Mashudi
)

p/s: aku bkn dak sains pertanian taw..hu3..aku dak HR...ni saje je edit bg letak name aku hu3..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "hOw tO creatE a greaT RESUME?"

Post a Comment