WELCOME TO MY HOT & COOL PAGES!

THANKS 4 READING..........MUAHHHH3...

15 manusia pelik!!


Manusia tanpa wajah

http://maxx.my/image/ketumbuhan1.jpg

Jose Mestre menderita penyakit haemangioma. Dia bagaimanapun menolak untuk mendapatkan rawatan bagi merawat tumor tersebut.

Tangan Besar

http://maxx.my/image/ketumbuhan2.jpg

Doktor yang membuat pembedahan mengambil masa selama 7 jam. Ia dilakukan di Shanghai. Sebelum pembedahan ia dikatakan berukuran 10.2 inci dengan jari berukuran 12 inci.

Manusia pokok

http://maxx.my/image/ketumbuhan3.jpg

Warga Indonesia yang hanya dikenali sebagai Dede ini mengalami masalah genetik yang menyebabkan pertahanan tubuh tidak dapat melawan serangan kulat. Para pakar bagaimanapun menyatakan, ia boleh diubati dengan memberikan vitamin B dos tinggi.

Manusia Serigala Jadian

http://maxx.my/image/ketumbuhan4.jpg

Gambar tersebut tidak tergolong dalam kategori ketumbuhan. Tetapi penghidapHypertrichosis ini akan mengalami pertumbuhan rambut atau bulu di tempat yang tidak sepatutnya. Ia adalah sesuatu yang jarang - jarang berlaku.

Fibroma

http://maxx.my/image/ketumbuhan5.jpg

Fibroma adalah penyakit yang menyebabkan pertumbuhan tisu baru. Dalam keadaan yang lebih buruk, ia boleh meliputi seluruh tubuh.

Manusia bertanduk

http://maxx.my/image/ketumbuhan6.jpg

Ketumbuhan yang dinamakan sebagai cornu cutaneum ini tumbuh berbentuk kon. Ia menyebabkannya kelihatan seperti tanduk.

Tumor muka tahap serius

http://maxx.my/image/ketumbuhan7.jpg

Huang Chuncai menderita penyakit apa yang dipanggil Neurofibromatosis. ia bermula ketika Huang berusia 4 tahun.

Kaki membesar didalam otak

http://maxx.my/image/ketumbuhan8.jpg

Doktor menyatakan mereka tidak pernah mengalami situasi sebegini. Pada umur baru 3 bulan sahaja, Sam Esquibel terpaksa mendapatkan pembedahan tumor otak yang menyebabkan kaki dan beberapa bahagian tubuh lain terbentuk didalamnya.

Tumor kaki

http://maxx.my/image/ketumbuhan9.jpg

Chen Zongtao terpaksa membiarkan tumor seberat 154 pound yang terbentuk di kaki kanannya selama setahun kerana tidak mampu mendapatkan rawatan.

Tumor leher

http://maxx.my/image/ketumbuhan10.jpg

Huang Liqian mula menyedari ketumbuhan dibahagian belakang lehernya pada tahun 1990. Dia membiarkannya selama 17 tahun apabila ia mula membesar seberat 33 pound. Pembedahan hanya dilakukan pada 2007.

Pokok kecil di paru-paru

http://maxx.my/image/ketumbuhan11.jpg

Seorang lelaki Russia yang mengalami batuk berdarah telah pergi berjumpa doktor dan mengatakan dia mengalami rasa sakit di bahagian dada. Doktor yang membuat x - ray bagaimanapun terkejut apabila mendapati terdapat pokok kecil dibahagian paru-paru lelaki berkenaan. Apabila pembedahan dilakukan, pokok itu telah membesar sebanyak 5 sentimeter.

Bayi dengan 16 jari kaki

http://maxx.my/image/ketumbuhan12.jpg

Pada tahun 2008, seorang bayi lelaki telah dilahirkan dengan 16 jari kaki di kedua-dua belahnya. Tangannya juga mempunyai 5 jari di kedua-dua belah tetapi tidak mempunyai ibu jari. Masalah genetik ini dikenali sebagaiPolydactylism.

Manusia berekor

http://maxx.my/image/ketumbuhan13.jpg

Ada yang mengatakannya sebagai mitos. Tetapi evolusi telah menyangkal dakwaan tersebut.

Tumor bahagian bawah bibir

http://maxx.my/image/ketumbuhan14.jpg

Seorang kanak-kanak perempuan berusia 8 tahun menghidap tumor pada bahagian bawah bibirnya. Keluarga kanak-kanak tersebut bagaimanapun tidak mampu untuk kos rawatannya.

Tumor muka seberat 16 pound

http://maxx.my/image/ketumbuhan15.jpg

Pada tahun 2005, seorang remaja Haiti di Miami telah membuat pembedahan bagi membuang tumor seberat 16 pound di bahagian mukanya.Pembedahan tersebut memakan masa selama 16 jam. Pembedahan perlu dilakukan supaya remaja tersebut dapat meneruskan hidup. Ia dinamakan sebagai Polyostotic Fibrous Dysplasia.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "15 manusia pelik!!"

Post a Comment